Δυσαρεστημένοι από τις υπηρεσίες υγείας πολίτες και γιατροί

Facebooktwitterpinterest

Δυσαρεστημένοι από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας στην Ελλάδα εμφανίζονται, σε υψηλό ποσοστό(74%) οι πολίτες στη Θεσσαλονίκη, ενώ αντίστοιχα υψηλό (74,9%) είναι και το ποσοστό των γιατρών που αξιολογούν αρνητικά το σύστημα υγείας. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από τις δύο ετήσιες έρευνες της εταιρείας «to the point» οι οποίες πραγματοποιήθηκαν για λογαριασμό του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΙΣΘ) και παρουσιάστηκαν σήμερα σε συνέντευξη τύπου.

«Όταν ένας πολίτης γνωρίζει ότι σε μια δημόσια δομή θα συναντήσει πολύωρη αναμονή για να εξυπηρετηθεί, όταν βλέπει κακές κτιριακές υποδομές κι όταν τα χρήματα που έχει δεν φτάνουν για να απευθυνθεί στον ιδιωτικό τομέα υγείας, είναι λογικό να νιώθει δυσαρέσκεια για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας», ανέφερε, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα των ερευνών ο πρόεδρος του ΙΣΘ, Αθανάσιος Εξαδάκτυλος. Παράλληλα, τόνισε, ότι «οι πολίτες εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων δεν παίρνουν τα φάρμακά τους σε τακτική βάση, δεν πηγαίνουν στο γιατρό και δεν φροντίζουν την υγεία τους. Επιπλέον, πολλοί πηγαίνουν στο γιατρό μόνο όταν αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρό πρόβλημα υγείας, ενώ άλλοι χτυπούν την πόρτα του γιατρού όταν η ασθένειά τους έχει φτάσει σε πολύ προχωρημένο σημείο».

Ο γραμματέας του ΙΣΘ, Νικόλαος Νίτσας, σχολιάζοντας στην έρευνα, που αφορά τους γιατρούς, επισήμανε ότι ο κλάδος είναι δυσαρεστημένος από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας και ότι οι γιατροί δυσκολεύονται οικονομικά, λόγω της αύξησης της φορολόγησης και των εισφορών στον ΕΦΚΑ. Παράλληλα, τόνισε, ότι υπάρχει ο κίνδυνος να παραγραφούν τα ληξιπρόθεσμα χρέη των ταμείων, που έχουν ενταχθεί στον ΕΟΠΥΥ, προς τους γιατρούς, εάν δεν εξοφληθούν μέχρι το τέλος του Ιουνίου του 2017 και γι΄αυτό ο ΙΣΘ έχει στείλει εξώδικο στον ΕΦΚΑ.

Η έρευνα κοινής γνώμης

Όπως προκύπτει από την έρευνα κοινής γνώμης, η οποία πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 16-19 Μαΐου με τηλεφωνικές συνεντεύξεις σε ένα δείγμα 1.016 ατόμων (ανδρών και γυναικών) στο νομό Θεσσαλονίκης, το 74% των ερωτηθέντων είναι δυσαρεστημένο από τις προσφερόμενες υπηρεσίες υγείας, το 14% είναι ικανοποιημένο και το 12% δηλώνει «ούτε ικανοποιημένο ούτε δυσαρεστημένο». Σημειώνεται, ότι το ποσοστό των δυσαρεστημένων το 2015 ήταν 51,45% και το 2016 56,7%, ενώ το ποσοστό των ευχαριστημένων 22,9% και 13,9%, κατά τα αντίστοιχα έτη.

Όσον φορά την ιατρική περίθαλψη, το 51,8% επισκέπτεται ιδιωτικά ιατρεία, το 38% νοσοκομεία, το 22,4% το ΙΚΑ, το 10,6% ιδιωτικά πολυατρεία /κλινικές και το 5,7% τα Κέντρα Υγείας. Τα ποσοστό αυτών που επέλεξαν τα ιδιωτικά ιατρεία το 2015 ήταν 53,3% και το 2016 62%, των επισκεπτόμενων νοσοκομεία 34,3% και 39,4% και των επισκεπτόμενων το ΙΚΑ 32,7% και 24,9%, κατά τα αντίστοιχα έτη.

Όσον αφορά τις επισκέψεις σε ιδιωτικό ιατρείο, ένα ποσοστό 43,9% το επισκέπτεται μόνο όταν έχει σοβαρό πρόβλημα υγείας, 11,8% δεν επισκέπτεται ιδιωτικό γιατρό, ποσοστό 12% επισκέπτεται σε σταθερή βάση για τσεκ – απ, 11,4% για συγκεκριμένες εξετάσεις, 10,2% για θεραπεία/παρακολούθηση μόνιμου προβλήματος υγείας και ένα ποσοστό 10,2% για οποιαδήποτε ενόχληση.

Το 54,3% επιλέγει τον ιδιωτικό γιατρό μέσω φίλων και γνωστών, το 16,1% από άλλους γιατρούς, το 12,8% μέσω ίντερνετ, το 6,9% μέσω τηλεφωνικού καταλόγου και το 0,9% μέσω ιδιωτικής ασφάλειας. Το κριτήριο επιλογής είναι: συστάσεις από τρίτους (23,8%), η καλή φήμη (23,5%), η εμπειρία (20,7%), το ότι είναι συμβεβλημένος με το ταμείο (19,3%), οι σπουδές και η επιστημονική του κατάρτιση (6,3%) και το ότι είναι διαθέσιμος στο χρόνο που θέλει ο πολίτης (4,8%).

Για το κόστος των ιατρικών υπηρεσιών κατά τα τελευταία τρία χρόνια το 36% αναφέρει ότι έχει αυξηθεί, το 29% ότι παραμένει το ίδιο και το 26% ότι έχει ελαττωθεί. Το ποσοστό των πολιτών που ανέφεραν ότι το κόστος των ιατρικών υπηρεσιών αυξήθηκε, το 2015 ήταν 48,3% και το 2016 ήταν 40,8%. Αντίστοιχα, το ποσοστό εκείνων που είπαν ότι το κόστος παραμένει στα ίδιο επίπεδο, ήταν 24,3% και 27,8% και εκείνων που είπαν ότι έχει ελαττωθεί 16,3% και 18,4%, πάντα κατά τα αντίστοιχα έτη.

Ακόμα, το 72,4% έχουν κάνει χρήση των διαδικασιών του ΕΟΠΥΥ (ηλεκτρονική συνταγογράφηση, ραντεβού κλπ), ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά, τα έτη 2015 και 2016, ήταν 75,6% και 76,5%. Επίσης, το 24% των πολιτών, που έχουν κάνει χρήση των υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ, τις αξιολογεί θετικά, το 17,7% μάλλον θετικά, το 6,9% μάλλον αρνητικά και το 14% αρνητικά.

Όσον αφορά τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα, τα οποία μπορούν να προμηθεύονται εκτός φαρμακείων, ποσοστό 44% πιστεύει ότι αυτό είναι χειρότερο, σε ποσοστό 25% ότι είναι καλύτερο και το 24% πιστεύει ότι είναι το ίδιο. Επίσης, το 28% πιστεύει ότι οι τιμές αυτών των φαρμάκων θα αυξηθούν, 27,8% ότι θα μειωθούν και το 23,4% ότι θα παραμείνουν ίδιες. Τέλος, για την ιδιωτική ασφάλιση υγείας, το 83% δεν έχει κάνει και το 17% έχει κάνει. Από αυτούς που έχουν ιδιωτική ασφάλιση το 46,7% έχει μηνιαίο εισόδημα άνω των 2000 ευρώ.

Facebooktwitterpinterest

Στείλτε τις απορίες σας

Στείλτε τις απορίες σας στο Γιατρό - Συγγραφέα του παραπάνω άρθρου
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.