Παιδιατρική Φυσικοθεραπεία

Facebooktwitterpinterest

Η Παιδιατρική Φυσικοθεραπεία βοηθά μωρά με αναπτυξιακά προβλήματα και παιδιά μετά από ατυχήματα, με εκ γενετής παθήσεις και άλλα συσχετιζόμενα τραύματα.

Σκοπός της φυσικοθεραπείας είναι:

· Να μεγιστοποιήσει τη λειτουργική ανεξαρτησία κάθε παιδιού

· Να βελτιώσει την ισορροπία του παιδιού ώστε να μπορεί να κατακτήσει τις κινητικές δεξιότητες που έχει ανάγκη σε κάθε ηλικία

· Να διατηρήσει ή να αυξήσει το εύρος κίνησης στις αρθρώσεις

· Να διατηρήσει ή αυξήσει τη δύναμη και την ελαστικότητα των μυών

· Να βοηθήσει τα παιδιά που έχουν κάνει χειρουργείο να επιστρέψουν στο προ-εγχειρητικό επίπεδο λειτουργίας τους ή σε ακόμα καλύτερο

Καταστάσεις που μπορεί να έχουν ανάγκη Φυσικοθεραπείας είναι:

αναπτυξιακές καθυστερήσεις,
γενετικές διαταραχές,
νευρομυϊκές παθήσεις,
ορθοπεδικές διαταραχές,
αθλητικές κακώσεις,
μειωμένη κινητικότητα
και νεογνά υψηλού κινδύνου.

Η φυσικοθεραπεία βοηθά τα παιδιά να επανακτήσουν δεξιότητες κινητικότητας ζωτικής σημασίας, μετά από χειρουργική επέμβαση ή τραυματισμό. Οι θεραπευτές θα διατηρήσουν τη φυσική κατάσταση, θα καθοδηγήσουν στις τεχνικές διαχείρισης πόνου, θα εκπαιδεύσουν τη χρήση τεχνητών άκρων και άλλων ορθωτικών συσκευών, θα ενημερώσουν τις οικογένειες για την πρόληψη τραυματισμών και θα βοηθήσουν ένα παιδί με ειδικές ανάγκες να γίνει λειτουργικό και ανεξάρτητο.

Ο ρόλος της οικογένειας είναι κρίσιμος για το αν το παιδί πρόκειται να ωφεληθεί πλήρως από τη θεραπεία.

Το παιχνίδι χρησιμοποιείται συχνότατα από τον φυσιοθεραπευτή, δεδομένου ότι είναι ισχυρό κίνητρο και ένας φυσικός τρόπος της ζωής για τα παιδιά. Συχνά στην θεραπεία, οι φυσιοθεραπευτές βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν στρατηγικές που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να αντισταθμίσουν τις λειτουργίες που έχουν χάσει ή είναι αργά να αναπτυχθούν. Η φυσικοθεραπεία λειτουργεί συχνά από κοινού με την εργοθεραπεία και λογοθεραπεία για να παρέχει μια συνολική προσέγγιση στη θεραπεία.

Όλοι μας έχουμε μια εργασία.
Η εργασία ενός παιδιού είναι να μεγαλώνει, να μαθαίνει, να πηγαίνει σχολείο και να παίζει. Η εργοθεραπεία βοηθά τα παιδιά που έχουν κινητικές, αισθητηριακές ή νοητικές διαταραχές να εκτελέσουν καθημερινές δραστηριότητες όπως να βουρτσίσουν τα δόντια τους ή να βάλουν τις κάλτσες και τα παπούτσια τους. Ο εργοθεραπευτής μπορεί να βοηθήσει το παιδί να μάθει να παίζει ένα δημοφιλές παιχνίδι με το οποίο δυσκολεύεται λόγω της πάθησης ή βλάβης που έχει. Επίσης δουλεύει με παιδιά που χρειάζονται βοήθεια στο γράψιμο, ή στο να αναπτύξουν στρατηγικές μάθησης που θα τα βοηθήσουν να μένουν συγκεντρωμένα στην τάξη και να κάνουν το διάβασμά τους στο σπίτι.

Η εργοθεραπεία παρέχει στα παιδιά θετικές διασκεδαστικές δραστηριότητες, για να βελτιώσουν τις γνωστικές, τις φυσικές, και τις κινητικές τους δεξιότητες και να ενισχύσει τον αυτόσεβασμό και την αίσθηση ολοκλήρωσής τους.

Η επιστήμη της λογοθεραπείας έχει σαν στόχο τη διάγνωση, πρόληψη και αποκατάσταση των
διαταραχών του λόγου και της ομιλίας, της φωνής, του ρυθμού της ομιλίας (τραυλισμός),
διαταραχών ομιλίας λόγω βαρηκοΐας – κώφωσης,
διαταραχές μάσησης και κατάποσης,
διαταραχές λόγου από εγκεφαλικές βλάβες καθώς και
μαθησιακές δυσκολίες.

Ο λογοθεραπευτής θα θέσει τους θεραπευτικούς στόχους και θα διαμορφώσει το πρόγραμμα παρέμβασης. Επίσης, θα ενημερώσει τους γονείς ώστε να εξοικειωθούν με τη διαταραχή του παιδιού τους και θα τους καθοδηγήσει ώστε να μπορέσουν να συμβάλλουν με τον τρόπο τους στην καταλληλότερη αγωγή και εκπαίδευσή του.

Τεστς Ανίχνευσης Μαθησιακών Δυσκολιών παρέχονται από ειδικευμένο προσωπικό.

Πότε είναι καλό οι γονείς να ζητήσουν μια αξιολόγηση για την ομιλία του παιδιού τους;

· Όταν το παιδί τους εκ γενετής παρουσιάζει ελλείμματα στη γενική του ανάπτυξή.
· Όταν πρόσωπα που συναναστρέφονται με το παιδί τους (π.χ. νηπιαγωγοί, άλλοι συγγενείς ή φίλοι) δεν καταλαβαίνουν κάποιες φορές τι λέει.
· Όταν δεν είναι σίγουροι ότι η γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού τους είναι ανάλογη της χρονολογικής του ηλικίας.
· Όταν η γλώσσα του παιδιού τους κάνει τους ίδιους ή άλλους από τον κοινωνικό του περίγυρο να απορούν, να θυμώνουν ή να το κοροϊδεύουν.
· Όταν το παιδί τους παραπονιέται συχνά ότι πονάει το αυτί του, ζητάει συχνά να του επαναλάβουν τι είπαν ή τους δίνει την εντύπωση ότι δεν ακούει καλά.
· Όταν το παιδί τους είναι συνέχεια βραχνιασμένο.
· Όταν το παιδί τους τραυλίζει.
· Όταν το παιδί τους μιλά πολύ λιγότερο ή πολύ χειρότερα από τα άλλα παιδιά της ηλικίας του.
· Όταν το παιδί τους ενώ μιλούσε καλά ξαφνικά ο λόγος του οπισθοχωρεί.
· Όταν το παιδί τους δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις σχολικές απαιτήσεις και να ακολουθήσει την πορεία διδασκαλίας του τμήματός του.
· Όταν έχουν απλά απορίες σχετικά με τη διαδικασία απόκτησης του λόγου και πως θα πρέπει να γίνεται σωστά η αγωγή του.

Γιατί είναι σημαντική η πρώιμη παρέμβαση;

Ως πρώιμη παρέμβαση ορίζονται όλων των ειδών οι δραστηριότητες που στοχεύουν στην εξάσκηση και εκπαίδευση του παιδιού και στην καθοδήγηση των γονέων αμέσως μετά τον προσδιορισμό της κατάστασης του παιδιού, την ενημέρωσή και την υποστήριξή τους από τους ειδικούς.
Σε κάποιες περιπτώσεις διαταραχών τα συμπτώματα είναι εμφανή από τη βρεφική ηλικία. Αυτό βοηθά τους ειδικούς να ανιχνεύσουν την διαταραχή, να παρέμβουν έγκαιρα και να προλάβουν τις ανεπιθύμητες συνέπειες.

Ο έγκαιρος εντοπισμός του προβλήματος αυξάνει τις πιθανότητες το παιδί να εξελιχθεί σε μια υγιή και παραγωγική προσωπικότητα.
Όσο νωρίτερα διαγνωστεί το πρόβλημα τόσο αποτελεσματικότερη θα είναι η αντιμετώπισή του!
Η Φυσικοθεραπεία παρέχει αξιολόγηση, θεραπεία και εκπαίδευση σε ένα ευρύ φάσμα προβλημάτων υγείας με σκοπό να φτάσετε στο μέγιστο των δυνατοτήτων σας

Facebooktwitterpinterest

Στείλτε τις απορίες σας

Στείλτε τις απορίες σας στο Γιατρό - Συγγραφέα του παραπάνω άρθρου
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.