Αυτισμός & σύνδρομο Asperger

Facebooktwitterpinterest

Το θέμα του Αυτισμού και των Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών είναι αμφιλεγόμενο μεταξύ πολλών επαγγελματιών που ασχολούνται με τον τομέα αυτό. Η ερώτηση αν ένα παιδί έχει Αυτισμό ή Σύνδρομο Asperger έχει γίνει η πηγή ιδιαίτερης σύγκρουσης μεταξύ επαγγελματιών και μεταξύ γονέων και επαγγελματιών. Ένα πράγμα που μπορούμε να πούμε με σιγουριά όμως είναι ότι το σύνδρομο Asperger είναι ένας τύπος αυτισμού. Μερικές φορές, τα παιδιά με Σύνδρομο Asperger χαρακτηρίζονται ως παιδια με «Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας». Αυτή είναι μια υποκειμενική έννοια και δεν έχει κανένα ιατρικό καθορισμό. Ωστόσο, συχνά χρησιμοποιείται για τα παιδιά που παρουσιάζουν τυπικά συμπτώματα Asperger ή ήπια συμπτώματα αυτισμού.

Ανάπτυξη της γλώσσας

Ένα παιδί με αυτισμό θα παρουσιάσει σοβαρές ελλείψεις στην ανάπτυξη του λόγου. Ένα υψηλό ποσοστό των παιδιών με αυτισμό δεν μπορεί ποτέ να αναπτύξει γλωσσικές δεξιότητες . Ένα παιδί ή ένας έφηβος που έχει το σύνδρομο Asperger έχει καλές ίσως και πάνω από το μέσο όρο γλωσσικές δεξιότητες. Ένα παιδί με το σύνδρομο Asperger μπορεί να παρουσιάσει μειωμένη κοινωνική ανάπτυξη που μπορεί να οδηγήσει σε μια έλλειψη γλωσσικής χρήσης, αλλά η πραγματική ανάπτυξη της γλώσσας είναι η ίδια σε σύγκριση με άλλα παιδιά της ίδιας ηλικίας.

Γνωστική Ανάπτυξη

Ένας δεύτερος τρόπος να διαφοροποιηθεί το σύνδρομο Asperger από τον κλασικό αυτισμό είναι οι γνωστικές δυνατότητες. Τα περισσότερα παιδιά με Asperger παρουσιάζουν φυσιολογικές γνωστικές ικανότητες ή ακόμα και επάνω από το μέσο όρο. Αυτό επεκτείνεται στα πιο προχωρημένα έτη ανάπτυξης επίσης. Εντούτοις, παιδιά με κλασικό αυτισμό παρουσιάζουν μειωμένες γνωστικές ικανότητες με δυσκολίες βελτίωσης.

Κοινωνική αλληλεπίδραση

Μια τρίτη και σημαντική διαφορά μεταξύ των παιδιών με τον αυτισμό και Asperger είναι ο τρόπος που οι δύο αλληλεπιδρούν κοινωνικά. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αν και υπάρχουν διαφορές δεδομένου ότι κάθε παιδί με αυτισμό και κάθε παιδί με Asperger αντιδρά διαφορετικά, ένα παιδί με αυτισμό μπορεί μερικές να χαρακτηριστεί ως αγενές ή ως αδιάφορο για τα παιδιά γύρω του. Ωστόσο, τα παιδιά με Asperger, συνήθως θέλουν να είναι κοινωνικά αλλά είναι αδέξια. Τείνουν να είναι πάρα πολύ τυπικά στις κοινωνικές καταστάσεις, και δεν δείχνουν συμπάθεια προς άλλα παιδιά. Δείχνουν επίσης πως δεν έχουν καμία γνώση των κοινωνικών κανόνων και των σωστών τρόπων. Μπορούν να παρουσιάσουν σχεδόν πλήρη έλλειψη οπτικής επαφής, η οποία είναι το αποτέλεσμα της αμηχανίας που νιώθουν, την οποία πολλοί θεωρούν ως έλλειψη ενδιαφέροντος για κοινωνικοποίηση.

Εμμονές

Ένας τελευταίος τρόπος διαφοροποίησης του αυτισμού από το σύνδρομο Asperger είναι οι εμμονές. Το αντικείμενο της εμμονής μπορεί να κυμανθεί από κάτι όπως οι αθλητικές στατιστικές, ονόματα αυτοκινήτων, ή οποιοδήποτε άλλο περίεργο πράγμα μπορείτε να σκεφτείτε. Αυτή η έμμονη συμπεριφορά έχει επίσης επιπτώσεις στην κοινωνικοποίηση του παιδιού. Τείνουν να θέλουν να μιλούνε με άλλα άτομα, περιλαμβανομένων και των παιδιών της ηλικίας τους, μόνο για την τρέχουσα εμμονή τους. Αυτό μπορεί να προσθέσει στην ήδη δύσκολη κοινωνική αλληλεπίδραση που αντιμετωπίζουν τα άτομα με σύνδρομο Asperger.

Facebooktwitterpinterest

Στείλτε τις απορίες σας

Στείλτε τις απορίες σας στο Γιατρό - Συγγραφέα του παραπάνω άρθρου
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.